- 0 kr
Fasta fraktpriser inom Sverige.
- Som regel sker leveransen samma vardag som Din order når oss.
- Vid order över 1000 kr så skickas din order fraktfritt (med Postpaket/ MyPack).
Undantaget är 2,72m bakgrundsrullar, då fraktkostnaden blir totalt 199 kr**. - Skrymmande produkter (och paket som är längre än 1,2 meter eller bredare än 0,7m) skickas normalt med DHL.
- DHL ServicePoint för totalt 59 kr i portokostnad, oavsett vikt
- “Postpaket/ MyPack” för totalt 89 kr i portokostnad, oavsett vikt
- DHL Parcel (Företagspaket) för totalt 129 kr per sändning.
- Postnord Företagspaket för totalt 199 kr per sändning.
- Frakt till Danmark & Finland:188SEK.
- MyPack Collect (Postpaket) kan hämtas på postutlämningsstället inom 1–3 vardagar.
- OBS! Postpaket måste hämtas ut inom 7 dagar annars så returneras paketet till avsändaren.
- Avisering via SMS eller Pushnotis från Appen (Pushnotis förutsätter att ni har aktiverat notiser i appen).
- Om ni inte har Postnord-appen installerad (och notiser aktiverade) så skickas paket-aviseringen ut som vanligt via SMS. Påminnelse-aviseringarna sker fortsatt via SMS även om mottagaren använder PostNord Appen.Om man inte uppger något mobiltelefon-nummer i SMS-rutan så aviseras man normalt via e-mail.
- Vid order över 1000 kr så skickas din order fraktfritt (med Postpaket/ MyPack).
- Frakt till Danmark & Finland: 188 SEK. (Enbart produkter från Kase filter exporteras.)
- Order som inkommer innan 13.00 (med fraktalternativ DHL) skickas normalt samma dag,
- DHL-paket måste hämtas ut inom 7 dagar, annars så returneras paketet till avsändaren.
- Paket som skickas som DHL Service Point kan hämtas hos paketombudet inom 1–3 vardagar.
- Avisering via SMS
- Spåra DHL-paket
- Hitta en DHL Service Point nära dig. Normalt så levereras paketet med automatik till ditt närmaste Service Point.
- Om du önskar leverans till annat service Point, ange det som kommentar i kommentarsrutan i kassan.
Små och lätta produkter som kan skickas som brevleverans .Varubrev (som inte ryms i brevlådan) lämnas normalt utanför dörren eller vid brevlådan istället för att skickas tillbaka ett ombud.Varubrev skickas på kundens risk, dvs din risk. Det går inte att reklamera ett varubrev som har kommit bort. Är orden tung/skrymmande (eller innehåller fotokemi, pulver, vätska) så skickas ordern istället som Postpaket MyPack för 89 kr i frakt. (Varubrev går bara att välja om varuvärdet är under 400 kr.)
- Företagspaket (Postnord Parcel) gäller ej till box-adress eller till privatpersoner!
- Vid företagspaket så körs paketet ut nästföljande vardag från sändningsdag (med vissa undantag.)
- Posten gör normalt ett (1) leveransförsök till mottagaren. Om paketet inte kan levereras kommer det att finnas tillgängligt
för på ett serviceställe för avhämtning.
- DHL PARCEL gäller ej till box-adress eller till privatpersoner!
- Vid företagspaket så körs paketet ut nästföljande vardag* från sändningsdag (med vissa undantag.)
- Det är viktigt att det finns personal på plats under dagtid som kan emot paketet.
- DHL gör normalt ett (1) leveransförsök till mottagaren.
- Vid leveranshinder aviserar DHL mottagaren på nytt där de får välja på ny utkörning eller hämta på terminalen.
Det tillkommer en avgift på 375 kr (För leveranshinder) som kommer att faktureras mottagaren. - Leveranshinder är t.ex när mottagaren inte har varit anträffbar på angiven leveransadress eller att t.ex tillfarten till mottagningsplatsen inte är fri. Vid leveranshinder så kommer godset att transporteras tillbaka till godsterminalen. Det tillkommer en avgift på 375 kr (För leveranshinder) som kommer att faktureras mottagaren.
- Skrymmande produkter (som t.ex långa bakgrundsrullar) kan skickas som DHL Stycke (Styckegods) till företag.
- Styckegods körs ut (under dagtid) till din företagsadress, så det är viktigt att det finns personal på plats.
- Leveranshinder är t.ex när mottagaren inte har varit anträffbar på angiven leveransadress eller att t.ex tillfarten till mottagningsplatsen inte är fri. Vid leveranshinder så kommer godset att transporteras tillbaka till godsterminalen. Det tillkommer en avgift på 375 kr (För leveranshinder) som kommer att faktureras mottagaren.
- Styckegods måste hämtas ut inom 4 dagar, annars debiterar DHL lagerhyra. Kostnader för lagerhyra faktureras mottagaren.
- Till en del postnummer tillkommer orttilägg. Avgiften faktureras av Photax efter att vi har dubbelkollat med dig innan leverans.
- Skrymmande produkter (som t.ex långa bakgrundsrullar) kan skickas som DHL Home Delivery till privatpersoner.
- Leverans sker normalt under dagtid.
- Kunden får ett sms med en länk till DHL's hemsida för att enkelt välja önskad leveransdag och tid.
- SMS-avisering när leveransen är på väg.
- Chauffören kontaktar dig 15 – 30 minuter innan ankomst.
- Leveranshinder är t.ex när mottagaren inte har varit anträffbar på angiven leveransadress eller att t.ex tillfarten till mottagningsplatsen inte är fri. Vid leveranshinder så kommer godset att transporteras tillbaka till godsterminalen. Det tillkommer en avgift på 375 kr (För leveranshinder) som kommer att faktureras mottagaren.
- Till en del postnummer tillkommer orttilägg. Avgiften faktureras av Photax efter att vi har dubbelkollat med dig innan leverans.
-
Skrymmande produkter kan skickas som Postnord Groupage (Styckegods).
Till en del orter så kan man via postens SMS-avisering välja leveransdag. På mindre orter och landsbygd så kan man normalt inte välja leveransdag för styckegods. Postnord har börjat att erbjuda kvällsleverans av styckegods till en del större orter. - * Till en del postnummer har Postnord orttilägg på 289 kr för Postnord Groupage som är en avgift som tillkommer utöver totalfrakten för skrymmande gods. Avgiften faktureras av Photax efter att vi har dubbelkollat med dig innan leverans. Ett alternativ för att undvika orttilägg är att välja en leveransadress t.ex (arbetsplatsen) om den ligger mera centralt placerat. (Storstadstillägg tillkommer ej.)
Styckegods måste hämtas ut inom 4 dagar, annars debiterar PostNord lagerhyra. Kostnader för lagerhyra faktureras mottagaren.
Vid fraktskadat gods, uppvisa hela paketet med allt packämne, och fyll i reklamationsblanketten på postkontoret!
I annat fall kan vi tyvärr inte ersätta Dig med en ny produkt.
KÖPVILLKOR - KLICKA HÄR.